הרגלי תזונה בריאים לשנת הלימודים

חזרה למאמרים ראשי >>

הכנה נכונה לשנת הלימודים יכולה להפוך את הכניסה למסגרות החינוכיות לחלק מהנה ומוצלח.
כחלק מהחזרה לשגרת לימודים ועל מנת שהבקרים יהיו מאורגנים טוב יותר אני ממליצה להורים להתחיל לתרגל עם הילדים אכילה של ארוחת בוקר והכנת כריכים מגוונים וטעימים, כבר עכשיו לפני תחילת הלימודים.

מתרגלים ארוחת בוקר:
ארוחת הבוקר הינה ארוחה חשובה מאוד עבור הילדים ומהווה שבירה של צום הלילה. ארוחה זו מספקת לגוף את האנרגיה הנדרשת לתחילת היום. כמו כן, מחקרים מעידים על כך שילדים המקפידים לאכול ארוחת בוקר, מרוכזים ומצליחים יותר בלימודים. לעומת זאת, דילוג על ארוחת בוקר הינו גורם סיכון להשמנה, פוגע ביכולת התמודדות עם הלחץ במבחנים ופוגע בתפקוד הכללי  של הילד בכיתה. לכן, לפני שהולכים לבית הספר, מומלץ לאכול משהו קטן, אין צורך לפתוח שולחן ולקום 40 דקות קודם.

דוגמאות לארוחת בוקר מזינה: דגני בוקר לא ממותקים עם חלב, פרוסת לחם עם מריחה של גבינה לבנה וירק, גביע יוגורט עם גרנולה או טוסט עם גבינה צהובה.
למי שקשה לאכול מוקדם בבוקר יכול לקחת להסעה את האוכל או לאכול בדרך לבית הספר משהו קל כגון משקה יוגורט, שוקו ביתי, כריך קטן או אפילו חטיף אנרגיה על בסיס דגנים.

אוכל לבית הספר:
על מנת להישאר מרוכזים בלימודים ולשמור על אספקת אנרגיה זמינה, מומלץ לארוז לבית הספר כמות כריכים המספיקה למספר שעות הלימוד. מי שלומד יום קצר עד השעה 13:00 יכול להצטייד בכריך אחד להפסקת 10:00, פרי להפסקת 12:00 וכשמגיע הביתה יאכל ארוחת צהריים חמה.
ילדים שנמצאים בבית הספר עד השעה 15:00, מומלץ לצייד ב-2 כריכים ופרי וכשמגיעים הביתה יאכלו את הארוחה החמה.
על מנת שהכריכים יהיו מגוונים וטעימים, ניתן לחשוב כבר עכשיו על רעיונות  וטעמים שהילדים אוהבים.

להלן מספר דוגמאות של כריכים טעימים ובריאים:

  1. סלט אבוקדו + ביצה קשה
  2. פרוסת גבינה צהובה 9% + ממרח פסטו
  3. קוטג’ 5% + פלפל קלוי
  4. פסטרמה דלת שומן + מריחה דקה של חומוס או טחינה
  5. גבינה לבנה 5%+ מלפפון/ גמבה
  6. טונה + מלפפון חמוץ
  7. חביתה + גבינת שמנת 5% (עם עירית/ שום/טבעי)
  8. גבינה בולגרית 5% + טפנד זיתים
  9. גבינה צפתית 5% + ממרח עגבניות מיובשות

את הכריכים ניתן להכין בלחם פרוס, לחמנייה, פיתה או לחם אחר שאוהבים. רצוי לקחת יחד עם הכריכים שקית עם ירקות טריים.
מה שנותר לכם עכשיו זה לאתר ארוחת בוקר המתאימה לילדכם, אותה תתחילו לאכול יחדיו בבית כבר בימים אלו (ימי החופש), לעבור יחד על רשימת הכריכים ולהחליט על האפשרויות הטעימות ביותר עבורם.
שתהיה שנת לימודים מוצלחת וטעימה!

לחץ על הכפתור הכחול
לקביעת תור לשיחה

מתכונים מומלצים

מוס שוקולד אבוקדו יתרונותיו הבריאותיים של האבוקדו רבים וידועים אבל - כל ההסברים האלו לא עזרו לי לשכנע את הבת שלי לאכול אבוקדו, עד שהגיע ה-מוס!
למתכון המלא...
יוגורט עם פירות + שיבולת שועל ארוחת בוקר או ארוחת פוסט אימון להתאוששות שילוב של חלבון, פחמימות ונוגדי חמצון
למתכון המלא...

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נעלים ופירות

אכילה במהלך אימוני ריצה ארוכים

ריצות סופש מתאפיינות בעיקר במרחקים ארוכים מאמצע שבוע, והמהווים את ריצת הנפח. על מנת

לעמוד המאמר...

אנרגיה זמינה, מה אוכלים במשחק טניס?

במשחק טניס יודעים מתי מתחילים אבל לא מתי מסיימים, איך שומרים על אנרגיה לאורך

לעמוד המאמר...

חום יולי אוגוסט- לעשות ספורט ולשרוד

הקיץ כאן ובגדול, מרגישים את החום והלחות, עייפות מלווה אותנו לאורך היום, מרגישים את

לעמוד המאמר...
טייפר

טייפר לקראת מרתון

לאחר אינספור קילומטרים של ריצה ושעות על גבי שעות של אימונים המגיעים בשיא לריצה

לעמוד המאמר...