ליווי תזונתי

חזרה למאמרים ראשי >>

ליווי תזונת ספורט – מסלול אישי :
ליווי תזונה הוא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ופעיל.
התאמת תוכנית תזונה בהתאם למטרה הגופנית, בריאותית וספורטיבית, סדר היום, ההעדפות האישיות ובדיקות הדם, תוך התחשבות בנסיונות העבר על מנת ליצור שינוי מוצלח וקבוע.

מה כולל ליווי תזונה לספורטאים?
הליווי כולל פגישות אישיות בנוטריקס, אשר במדיקס, מרכז לרפואת ספורט בבניין האולימפי תל אביב.

הטיפול התזונתי מורכב ממפגשים אישיים עם התזונאית ובנוי מ 2 מחלקים:

חלק ראשון: אבחון

מטרת האבחון היא להכיר את מאפייני האדם הפונה ליעוץ ואת אורח חייו ולבנות לו תוכנית תזונה אישית המתאימה למצבו הבריאות, אורח חייו והעדפותיו התזונתיות וכמובן מטרתו האישית.

האבחון הכולל 2 פגישות:

 1) איפיון –

* מדידות אישיות משקל, גובה, אחוז שומן בקליפר והיקף מותן

* בדיקות דם ייעודיות (אותם על המטופל לבצע לפני מפגש זה), ילקחו בחשבון סוג האימון,

משכו, העצימות, תדירות, מצבו הבריאות של המטופל, גילו ומינו.

* פירוט ובחינת תוספי מזון ו/או תרופות אותם נוטל המטופל.

* ניתוח רישום אכילה יומי לדוגמא אשר יוכן על ידי המטופל לקראת המפגש

* תוצאות בדיקות רפואיות במידה ובוצעו, כגון RMR, בדיקות מאמץ ואת סיכומי הרופא.

מטרת מפגש זה, בהסתמך על כל הנתונים שהושגו, הינה הרכבת תפריט אישי מותאם.

התפריט האישי יותאם למטרותיו של כל מטופל וייקח בחשבון את סוג האימון, משכו, העצימות, התדירות, מצב בריאותי, גיל, מין, אילוצים בסדר היום וההעדפות התזונתיות.

הפגישה אורכת 60 דקות.

2) מפגש שני באבחון: מעקב ראשוני וחידוד של תוכנית התזונה –

במפגש זה תעבור הדיאטנית, ביחד עם המטופל, על תוכנית האכילה האישית שנבנתה עבורו ותבחן אותה אל מול ההתמודדות וההתנסות של המטופל עימה בשטח. במידת הצורך יבצעו שינויים וחידודים בתפריט.

30 דקות

חלק שני: מפגשי הטמעה ומעקב

במפגשים אלו בודקת התזונאית האם עליה לבצע התאמות, שינויים וגיוונים.

כמו כן, תערך במפגשים אלו, בדיקת התקדמות המטופל בתוכנית האישית שלו ואת השינויים בגוף, זאת באמצעות ביצוע מדידות אישיות חוזרות במפגש.

היקף מפגשי המעקב משתנה בהתאם לצורכי המטופל ומטרותיו.

למי שזקוק לתחושת המסגרת ולהתחייבות מראש להגעה למפגשים חוזרים בתקופת זמן ניתן לרכוש חבילת טיפול המאפשרת מפגשים כל שבוע או שבועיים אצל צוות התזונה במחיר אטרקטיבי.

המטרה שלנו היא להתאים לך את המסגרת הנכונה ביותר להשגת מטרותיך. ניתן להיפגש בתדירות של פעם בשבוע או פעם בשבועיים לפי בחירתך. לאחר השגת המטרה ניתן לרווח את תדירות המפגשים (פעם בחודש, חודש וחצי) על מנת לאפשר מעקב ארוך טווח, תמיכה וסיוע מקצועי ארוך. המטרה היא שמירת השינוי התזונתי שהושג במסגרת הטיפול.

ליווי תזונתי לספורטאים מסלול קבוצתי, לקבוצות ואגודות ספורט :
תזונה מותאמת לאימונים הינה כלי חשוב בדרך להצלחה. הקפדה על תזמון האכילה ובחירה נכונה של מזונות המותאמים לספורט, היא אחד הכלים החשובים לשפר את ההישגים ולהימנע מפציעות ספורט.
הדרך למקצועיות היא דרך עבודה על שינוי הרגלי תזונה והתאמת התזונה לספורט .
המטרה בליווי תזונתי לאגודות הינה להעביר את הידע בתזונת ספורט, כמו גם להעלות מוטיבציה לשינוי הרגלי תזונה כך שיותאמו לספורט. בנוסף חשוב מאוד לעקוב אחר בדיקות דם ולתת המלצות תזונתיות בהתאם על מנת למנוע חסרים תזונתיים ופציעות ספורט.

מה כולל הליווי:
הליווי התזונתי מורכב ממפגש מדידות וסקירה הכולל מעבר על בדיקות הדם והמלצות בהתאם לצורך, הרצאות והפעלות קבוצתיות וייעוץ אישי במידת הצורך.

מפגש מדידות וסקירה למצב תזונתי:
מטרה: אבחון מצב התזונתי ואיתור בעיות הדורשות התייחסות. הדיאטנית תעבור על בדיקות הדם (קישור לדף בדיקות הדם)  של הספורטאי, במידה ויש חוסרים תיתן המלצות למזון ו/או תוספים מומלצים. ניתן לשלב גם מדידות גובה ומשקל.

הרצאות נבחרות אשר ניתן לשלב כחלק מהליווי הקבוצתי–

  1. הנחיות בתזונת ספורט לספורטאים: חשיבות התזונה לתמיכה באימונים ומניעת פציעות. מה אוכלים לפני ואחרי הפעילות עם דגש על דוגמאות פרקטיות לסדר יום
  2. תזונה כהכנה ובמהלך משחקים: הדגשים החשובים לתזונה של ספורטאים על מנת לספק אנרגיה טובה בלי להכביד על הגוף ובלי להגיע למצבים של נפילת אנרגיה במהלך המשחק. המלצות וטיפים פרקטיים לשלבי האכילה ביחס ליום משחק/תחרות
  3. תוספי תזונה בספורט: מה הם החסרים התזונתיים הנפוצים של ספורטאיות צעירות? איך ניתן לתת מענה בעזרת התזונה ומתי צריך לשקול תוספי תזונה? התאמה לגיל ולדרישות התזונתיות
  4. חשיבות השמירה על תזונה נכונה לספורטאים בפגרה: בכל עונה מגיעה התקופה המפחידה הזו של חופש, הפסקה מאימונים, פגרה. אומנם מדובר בזמן קצר לרוב, אך זמן משמעותי ביותר לספורטאים הרגילים לשגרת יום אינטנסיבית. בהרצאה נדבר על חשיבות התזונה להתאוששות ובנייה מחודשת של השריר, ואיך עוברים את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר.

לחץ על הכפתור הכחול
לקביעת תור לשיחה

מתכונים מומלצים

גלידת בננה שוקולד פינוק בריא וטעים: גלידה מ-2 רכיבים בלבד, כיש צורך במתוק, טבעי ומספק יכול להתאים לארוחת התאוששות לאחר אימון בשילוב סקופ חלבון.
למתכון המלא...
יוגורט עם פירות + שיבולת שועל ארוחת בוקר או ארוחת פוסט אימון להתאוששות שילוב של חלבון, פחמימות ונוגדי חמצון
למתכון המלא...

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

נעלים ופירות

אכילה במהלך אימוני ריצה ארוכים

ריצות סופש מתאפיינות בעיקר במרחקים ארוכים מאמצע שבוע, והמהווים את ריצת הנפח. על מנת

לעמוד המאמר...

אנרגיה זמינה, מה אוכלים במשחק טניס?

במשחק טניס יודעים מתי מתחילים אבל לא מתי מסיימים, איך שומרים על אנרגיה לאורך

לעמוד המאמר...

אתגרים תזונתיים של ספורטאים אולימפיים

תזונת ספורט הינה חשובה ומכרעת בעיקר לספורטאים האולימפים, איך מתמודדים עם האוכל במדינה זרה?

לעמוד המאמר...

בדיקות מתקדמות

תזונה מותאמת אישית נותנת מענה מדוייק לאי הנוחות שמאכלים שונים גורמים לכם - נפיחות

לעמוד המאמר...